Distans

Growth marketing

Vår populära kurs Growth Marketing är tillbaka!


Vill du ta nästa steg i din karriär och utveckla din kompetens inom datadriven marknadsföring? Growth Marketing är en efterfrågad distansutbildning på 16 veckor för dig som har tidigare arbetslivserfarenhet och vill lära dig arbeta strategiskt för tillväxt och lönsamhet.

Start vecka 37 2025

16 veckor, distans

Studietakt: halvfart
Ansökan är öppen

Growth marketing

Growth marketing är en kort distansutbildning på halvfart som riktar sig till dig som vill vidareutbilda dig inom digital marknadsföring. Utbildningen bygger vidare på tidigare arbetslivserfarenhet.

Distansutbildningen går på halvfart. Totalt är utbildningen 16 veckor. I utbildningen ingår ingen LIA (lärande i arbete). 

Vad innebär kursen?

Vill du lära dig att arbeta strategiskt och datadrivet för att skapa tillväxt och lönsamhet? I kursen Growth Marketing får du de verktyg och metoder som behövs för att förstå dina kunder och skapa värdeskapande kommunikation som ger resultat. Du utvecklar ett growth mindset – ett metodiskt, kreativt och resultatinriktat arbetssätt som bygger på analys och insikter.

Under utbildningen lär du dig att använda digitala verktyg och system för att samla in och analysera data, exempelvis Google Tag Manager, Google Analytics 4, CRM-system, BigQuery och Supermetrics. Du får kunskap i att skapa marknadsstrategier och att mäta, analysera och optimera marknadsaktiviteter för att driva tillväxt. Du får även praktisk erfarenhet av konverteringsoptimering, som att förbättra landningssidor och appar, genomföra A/B-tester och identifiera nya möjligheter med hjälp av data och kreativitet.

Kursen ger dig insikt i digital affärsutveckling och hur ny teknik kan användas för att skapa lönsamhet och tillväxt. Du lär dig förstå användarnas beteende och behov under hela kundresan i olika kanaler (omnichannel), samt grunderna i användarundersökningar. Dessutom diskuteras hur digital marknadsföring kan bidra till en mer hållbar utveckling genom att ersätta resurskrävande, traditionell marknadsföring. Du får även med dig hur värdeladdad kommunikation kan användas för att påverka mottagare och främja etisk och social hållbarhet.

Efter kursen har du kompetens att arbeta med datadriven marknadsföring och affärsutveckling som bidrar till både tillväxt och hållbarhet.

 

Utbildningens mål

Utbildningen syftar till att ge en god kompetens för praktiskt och självständigt arbete inom Growth marketing. Efter fullgjord utbildning har du kompetenser att:
  • Arbeta datadrivet med CRM för att driva lönsamhet och tillväxt
  • Arbeta i relevanta plattformar, verktyg och system
  • Arbeta med growth genom ett metodiskt arbetssätt
  • Implementera ett ”growth mindset” i en organisation
  • Producera socialt- och miljömässigt hållbara marknadsföringsbudskap
  • Skapa en datadriven marknadsstrategi

Examen

När du fullgjort utbildningen, dvs. uppnått 40 Yh-poäng, får du ett utbildningsbevis.

Utbildningens innehåll

Utbildningen är 16 veckor på 50% studietakt och innehåller följande kurs:

  • Growth marketing, 40 yh-poäng

Förkunskapskraven är:

Yrkeslivserfarenhet minst 1 år

Dokumenterad yrkeserfarenhet inom arbete med marknadsföring och/eller kommunikation omfattande minst ett år på heltid.

Kontakta oss om du är osäker på om din yrkeserfarenhet uppfyller kraven.

För utbildningen finns en ledningsgrupp som ansvarar för att utbildningen lever upp till angivna mål och att undervisningen bedrivs med god kvalitet. Ledningsgruppen består av en studeranderepresentant, en representant från SIH samt representanter från arbetslivet.

Om distansutbildning

Distansutbildningen går på halvfart. Totalt är utbildningen 16 veckor. Utbildningen innehåller ingen LIA (lärande i arbete).

Utbildningsplattformen stödjer ett arbetssätt som inkluderar; planering, teknisk support, kommunikation och samarbetsmöjligheter mellan studenter, lärande via text, bild och videoföreläsningar, resultat och återkoppling på varje tidigare moment samt information om kommande moment. Utbildningsplattformen bygger på en genomtänkt modell för att säkerställa hög kvalité oavsett vilken kurs det gäller. Det inkluderar; tillgängligt text/bildmaterial, videoföreläsningar, quiz (kunskapskontroll), praktisk användning av kunskapen (inlämningar enskilt eller i grupp), genomgång av andra studenters/gruppers inlämning och tentamen.

Likande utbildning

Du kanske är intresserad av att läsa Content marketing?

Vill du veta mer?

Vill du veta mer om våra utbildningar? Klicka på knappen nedan.